Terug naar overzicht

Hoe werkt de StapStep?

Hoe werkt de StapStep?

De StapStep Lite is dé legale elektrische step van Nederland. Een must om te hebben, maar hoe werkt deze e-step eigenlijk? Om ervoor te zorgen dat uw rijbeleving optimaal is, hebben wij gebruik gemaakt van verschillende standen. Hierdoor is de step ook extra veilig. Zo kunt u bijvoorbeeld in een steeg in stand 1 of 2 rijden, en op het fietspad in stand 4 of 5. Maar bovenal Legaal voor de openbare weg.

Weetjes over de StapStep Lite:

  • Bij het aanzetten van de step staat deze altijd op ‘Lock’ deze haalt u er af door de rem gedurende 3 seconden in te knijpen voor gebruik.
  • Stapondersteuning cyclus start altijd met een ‘piepje’
  • Gedurende de cyclus, brand op het led scherm het teken ‘cruise control’

De StapStep heeft verschillende standen die u kunt selecteren. Hiermee wordt de maximumsnelheid van de step bepaalt. De standen zijn zichtbaar in het kleuren led scherm, dat zich bevind op het stuur.

Stand 0

U kunt steppen, maar de step geeft nu geen ‘trapondersteuning’.

Stand 1 Max 6 km/u:

Wanneer u stept, zal in de display het teken ‘cruise control’ gaan branden en gaat de step maximaal 6 km/u. U hoeft in stand 1 maar één keer te steppen. De elektrische step mag namelijk met een maximumsnelheid van 6 km/u continue ondersteunen. Wanneer u remt zal het teken ‘cruise control’ verdwijnen en ondersteunt de motor niet meer. 

Stand 2 Max 13 km/u:

U hoeft in stand 2 maar één keer te steppen. Als de motor ondersteuning biedt zal het teken ‘cruise control’ in het display gaan branden, u hoeft nu niet meer te steppen tot de step 13 km/u haalt. Deze snelheid houd de step gedurende 5 seconden vast. Hierna zal de ‘stapondersteuning’ van de motor weg vallen, en teken ‘cruise control’ verdwijnt weer. U geeft nogmaals een ‘kick’ en de cyclus herhaalt zich tot u stop of remt.

Stand 3 Max 20 km/u:

U hoeft in stand 3 maar één keer te steppen. Het teken ‘cruise control’ zal gaan branden en de step accelereert tot 13 km/u houd deze gedurende 5 seconden vast. Hierna zal de ‘stapondersteuning’ van de motor weg vallen, en teken ‘cruise control’ verdwijnt weer. Hierna geeft u nog maal één ‘kick’. Het teken ‘cruise control’ zal weer gaan branden, en de step accelereert tot 20 km/u en zal deze cyclus de gedurende 8 seconden vast houden. Hierna zal de ‘stapondersteuning’ van de motor weg vallen en het teken ‘cruise control’ verdwijnend. U geeft nogmaals één ‘kick’ en de cyclus van 20 km/u en 8 seconden herhaalt zich tot u stopt of remt.

Stand 4 Max 25 km/u:

U hoeft in stand 4 maar één keer te steppen. Het teken ‘cruise control’ zal gaan branden en de step accelereert tot 13 km/u en houd deze gedurende 5 seconden vast. Hierna zal de ‘stapondersteuning’ van de motor weg vallen, en teken ‘cruise control’ verdwijnt weer. Hierna geeft u nog maal één ‘kick’. Het teken ‘cruise control’ zal weer gaan branden, en de step accelereert tot 25 km/u en zal deze cyclus de gedurende 8 seconden vast houden. Hierna zal de ‘stapondersteuning’ van de motor weg vallen en het teken ‘cruise control’ verdwijnend. U geeft nogmaals één ‘kick’ en de cyclus van 25 km/u en 8 seconden herhaalt zich tot u stopt of remt.

  • Tip voor stand 4:

Na het wegvallen van de ‘stapondersteuning’ laat u de step afzakken tot 18 a 20 km/u om vervolgens weer één kick te geven. De step accelereert weer, en de cyclus van 25 km/h en 8 seconden herhaalt zich tot u stopt of remt.

Terug naar overzicht