Retourvoorwaarden
Ons retour-en garantie beleid op een rij:
Retour
Het kan natuurlijk zo zijn dat het product dat u besteld heeft, niet helemaal naar wens is. In dat geval, kunt u het product naar ons terugsturen. U kunt op het retourformulier aangeven wat er mis is met het product.
E-wheelzspecialist houdt zich aan de wettelijke eisen m.b.t. retourneren, zoals gesteld in het ‘recht van retour’ voor consumenten.
Consumenten krijgen bij een online of een fysieke aankoop een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de producten.
Retourvoorwaarden
– Retourneren of ruilen kan uitsluitend binnen 14 dagen.
– Het product moet nieuw en ongebruikt zijn.
– Het product moet onbeschadigd zijn.
– Er is niet geprobeerd een eventueel gebrek te herstellen.
– Het product moet in de originele verpakking zijn.
Hoe kan ik retourneren?
Retourneren kan op 2 verschillende manieren:
1. Je kunt de retour opsturen naar onze winkel.
2. Je kunt de retour terugbrengen in onze winkel.
Hoe werkt het retourneren?
1. Download ons online retourformulier
2. Vul het retourformulier in en voeg deze samen met de factuur toe aan het pakket.
3. Pak het product goed en stevig in met de originele verpakking. Op deze manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk.
4. Stuur het pakketje terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt of breng het bij ons langs.
5. Nadat de retour in goede orde door ons is ontvangen en zonder gebreken, wordt het volledige aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening.
U bent zelf verantwoordelijk voor beschadiging of verdwijning van het pakket tijdens het retourneren. Wij raden daarom altijd aan om het retour te sturen met track & trace code.
Inspectie van de gekochte zaak
Het uitgangspunt daarbij is dat u de zaak op dezelfde manier mag hanteren en inspecteren als u dat in een winkel zou mogen doen. Hierbij kan worden gedacht aan een technische inspectie van de step en een (korte) proefrit van niet langer dan 3 kilometer.
Overschrijdt u de inspectiebevoegdheid? Dan verliest u niet het recht op herroeping. Wel dient u het waardeverlies te vergoeden, door bijvoorbeeld het zelf repareren van gebreken.
Na ontvangst van het product zal E-wheelzspecialist het bedrag binnen 14 dagen terugbetalen.
Garantie’s
U heeft recht op garantie wanneer de volgende situatie(s) zich voordoet:
Het artikel is beschadigd of kapot geleverd.
Wanneer u het artikel ontvangt is het mogelijk om een DOA-procedure op te starten (Dead on Arrival). Hiervoor gelden de volgende voorwaarden.
Wanneer bovenstaande situatie zich voordoet is het niet mogelijk een terugbetaling te krijgen en wordt het product omgeruild voor een nieuw product.
U kunt de DOA-procedure starten door contact op te nemen met E-wheelzspecialist.
Het is mogelijk dat u het product langer in huis hebt dan zeven dagen. In dit geval is het mogelijk om de RMA-procedure op te starten.
In dit geval beroept u zich op de fabrieksgarantie. U kunt dit in gang zetten door contact op te nemen met E-wheelzspecialist.
U heeft 1 jaar fabrieksgarantie op de ondergenoemde onderdelen van het product:
Onderdelen die buiten de garantie vallen zijn: